Premios Nébula
Os premios Nébula son concedidos desde 1965 pola Asociación de escritores de ciencia ficción e fantasía de Estados Unidos (SFWA). Os nominados e gañadores son elixidos cada ano polos membros da asociación, é dicir, polos propios escritores, pero non só entre os membros da asociación. O único requisito para iso é que o libro en cuestión fose publicado o ano anterior en inglés e en EE.UU. Son, pois, uns premios seleccionados polos propios profesionais do xénero, pero ademais abertos ao que se publicou noutras partes do mundo. Por estas razóns son definidos por profesionais como os premios máis prestixiosos do xénero.
CATEGORÍAS
Outórganse cada primavera mediante sufraxio entre os membros da asociación en catro categorías diferentes que inclúen: a mellor novela, a mellor novela curta, o mellor relato e o mellor relato curto. As categorías defínense pola lonxitude do relato:
Cada obra pode ser nomeada durante o ano seguinte á súa publicación. Durante ese ano, os membros da SFWA poden "recomendar" a obra para o nomeamento. Cando unha obra recibiu dez recomendacións, inmediatamente cualifícase para a lista preliminar do ano no que recibe o décimo nomeamento. Ao principio do ano seguinte, os membros votan só as obras da lista preliminar, deixando uns cinco finalistas en cada categoría. Antes da votación final, pode constituírse un xurado especial para considerar a entrada dunha obra que mereza a nomeamento pero que fose esquecida, pero este non é un requisito imprescindible. Todos os membros da SFWA votan a lista de finalistas.
- Novela: obra de máis de 40.000 palabras.
- Novela curta: obra de entre 17.500 y 40.000 palabras.
- Relato: obra de entre 7.500 y 17.500 palabras.
- Relato curto: obra de menos de 7.500 palabras.
Na mesma cerimonia tamén se adoitan entregar outros galardóns como o premio "Gran Mestre" da ciencia ficción (Memorial Damon Knight) que é outorgado a un escritor ou escritora vivos en recoñecemento a toda a súa carreira dedicada á ciencia ficción ou a fantasía e o premio Bradbury ao mellor guion cinematográfico.
COMO SE ELIXEN
Patricia Delfine e Laurence Armstean eran amigos da infancia e non esperaban volver verse nunca máis despois de separarse en estrañas circunstancias durante a época do instituto. Á fin e ao cabo, era de esperar que o desenvolvemento de poderes máxicos e o feito de inventar unha máquina do tempo para viaxar dous segundos terminase por alarmar aos seus amigos e familiares.
Pero agora son adultos, viven na meca hípster que é San Francisco e terán que afrontar o feito de que o mundo se desmorone ao seu ao redor.
MELLOR NOVELA CURTA
Ás veces desparecen nenos. Cruzan unha porta que aparece de súpeto, caen a un pozo ou un buraco, entran nun armario máis grande por dentro que por fóra… Ás veces aparecen ao pouco. Ás veces non aparecen. Ás veces eses nenos volven, pero cambiados por experiencias que non poden ser entendidas por aqueles que non o viviu. E ás veces non pasa nada, pero outras veces queren volver onde foron, pero non poden. Viven nun mundo que non lles comprende, e que cre que están tolos, e ás veces, o único que queda é tentar aprender a soportar a perda.
- “A longa caída”, William Ledbetter.
Un home diríxese ao espazo para destruír a unha nai a piques de dar a luz. El cambia de opinión, pero a súa nave foi programada para obedecer ás autoridades superiores. O barco suxire maneiras en que o home pode anular o protocolo.
MELLOR RELATO CURTO
- “Estacións de vidro e ferro”, Amal El-Mohtar.
Tabitha e Amira están atrapadas nos contos de fadas: Tabitha está a marchar polo mundo ata que se gasta sete pares de zapatos de ferro nun esforzo por liberar ao seu marido dun encantamento, mentres que Amira senta encima dunha montaña de cristal esperando a un home para escalar todo camiño cara arriba e reclamala como a súa noiva. Cando Tabitha sobe accidentalmente á montaña de Amira un día, fanse amigos e as súas vidas cambian.
NOMEADOS AOS PREMIOS NÉBULA 2018
MELLOR NOVELA:
- Amberlough, Lara Elena Donnelly.
- The Strange Case of the Alchemist’s Daughter, Theodora Goss.
- Spoonbenders, Daryl Gregory.
- The Stone Sky, N.K. Jemisin.
- Six Wakes, Mur Lafferty.
- Jade City, Fonda Lee.
- Autonomous, Annalee Newitz.
MELLOR NOVELA CURTA
- River of Teeth, Sarah Gailey.
- Passing Strange, Ellen Klages.
- “And Then There Were (N-One)“, Sarah Pinsker.
- Barry’s Deal, Lawrence M. Schoen.
- All Systems Red, Martha Wells.
- The Black Tides of Heaven, JY Yang.
MELLOR RELATO
- Dirty Old Town, Richard Bowes.
- Weaponized Math, Jonathan P. Brazee.
- Wind Will Rove, Sarah Pinsker.
- A Series of Steaks, Vina Jie-Min Prasad.
- A Human Stain, Kelly Robson.
- Small Changes Over Long Periods of Time, K.M. Szpara.
MELLOR RELATO CURTO
- Fandom for Robots, Vina Jie-Min Prasad.
- Welcome to Your Authentic Indian Experience TM, Rebecca Roanhorse.
- Utopia, LOL?, Jamie Wahls.
- Clearly Lettered in a Mostly Steady Hand, Fran Wilde.
- The Last Novelist (or A Dead Lizard in the Yard), Matthew Kressel.
- Carnival Nine, Caroline M. Yoachim.
- Get Out (escrito por Jordan Peele).
- The Good Place: “Michael’s Gambit” (escrito por Michael Schur).
- Logan (guión de Scott Frank, James Mangold e Michael Green).
- The Shape of Water (guión de Guillermo del Toro y Vanessa Taylor).
- Star Wars: The Last Jedi (escrito por Rian Johnson).
- Star Wars: The Last Jedi (escrito por Rian Johnson).
- Wonder Woman (guión de Allan Heinberg).
Comentarios
Publicar un comentario