10 clásicos da ciencia ficción dos anos 50 e 60

'Invasores de marte'

Un neno chamado Jimmy observa desde a xanela da súa habitación como un obxecto que parece ser un prato volante aterra nas proximidades da súa casa. Aos poucos irá descubrindo que o comportamento dos seus veciños cambiou e formará equipo cun astrónomo e unha doutora para acabar descubrindo que están a ser testemuñas dunha invasión da Terra por parte dos marcianos.
Serie B sen concesións en plena Guerra Fría que viña contarnos aquilo do medo ao descoñecido (polo tanto, aos estranxeiros). Pronto se converteu en título de culto debido á súa fama nos drive- in, ata tal punto que Tobe Hooper fixo un remake en 1986, con guion de Dan Ou' Bannon.

'A guerra dos mundos'

Baseada na novela de H. G. Wells e 15 anos despois de que Orson Welles aterrorizase á sociedade coa súa narración radiofónica, estreábase a primeira adaptación do clásico da ciencia ficción, gañadora do Óscar aos Mellores Efectos Especiais e que tivo un remake en 2005, 'A guerra dos mundos', dirixido por Steven Spielberg.


'Planeta prohibido'

Século XXIII. Unha nave é enviada en misión ao planeta Altair IV coa intención de descubrir que sucedeu cunha expedición enviada dúas décadas atrás. Tras aterrar e coñecer a Robby o robot, descubrirán que en tan afastado planeta contan cunha serie de avances tecnolóxicos que esconden detrás unha serie de escuros segredos.
Protagonizada por un mozo e debutante Leslie Nielsen, 'Planeta prohibido' non só convertíase nun dos máximos expoñentes da ciencia ficción dos cincuenta con alma pulp, senón que viña ser unha libre adaptación de 'A Tempestade' de William Shakespeareen a que se presentaba ao robot Robby, convertido ipso facto en icona do xénero ao que lla rendida homenaxe en reiteradas ocasións.

'O incrible home menguante' 

Durante un apracible paseo en lancha xunto á súa esposa, Scott Garey (Grant Williams) vese envolvido por unha misteriosa nube. Pouco tempo despois empezará a sentir como o seu corpo empeza a cambiar perdendo cada vez máis tamaño, ata converterse nun ser humano minúsculo que deberá facer fronte a unha serie de monstruosas criaturas que ata entón non resultaban ameazantes.
O medo á enerxía nuclear e moita imaxinación serviron para crear unha das obras crave da ciencia ficción dos cincuenta, a cal se valeu de toda unha serie de efectos pioneiros para a época que a acabaron convertendo nun dos adaíles do cinema con invitación á reflexión sobre o existencialismo do ser humano.

'O ataque da muller de 50 pés'

A aburrida vida de Nancy Fowler Acher (Allison Hayes), unha ama de casa cansa da súa día a día, cambia por completo cando despois dun encontro cuns extraterrestres, sofre unha mutación que a converte nunha titana de 50 pés de altura.
Ao contrario que 'O incrible home menguante', o título de Xuran transformaba á protagonista da trama nun ser descomunal que se convertía por méritos propios en claro exemplo feminista antes de que o feminismo irrompese en pantalla.

'A mosca'

O científico Andre Delambre (David Hedison) empeza a sentir no seu corpo unha serie de mutacións despois de utilizar unha máquina de teletransportación.
Con reminiscencias a 'A metamorfose' de Kafka, a finais dos cincuenta chegaba este título con alma de clásico no que non só servía de base para a futura 'A mosca' de David Cronenberg, senón que contaba con Vincent Price como principal reclamo no casting, quen interpretaba a François Delambre, o irmán do protagonista.

'Plan 9 do espazo exterior'

Unha parella observa como nun cemiterio están a suceder unha serie de fenómenos estraños. Tras o seu aviso á policía, descubrirán que se trata dunha invasión alieníxena que está a levar a cabo a resurrección dos mortos para poder dominar o planeta Terra.
Considerada durante anos como unha das peores películas da Historia, 'Plan 9 do espazo exterior' conseguiu superar esa secuela para acabar sendo un dos títulos imprescindibles da ciencia ficción de culto. Xa sexa porque Wood contou coa finlandesa Maila Nurmi (mellor coñecida como Vampira) para aparecer na película, ou polo polémico uso de imaxes de arquivo de Bela Lugosi para renderlle homanenaje ao actor, todo na película acaba sendo un cúmulo de elementos que feitos mal á mantenta desen tal mostra de enxeño.

'O home con raios X nos ollos'

Unha vez máis, unha pequena zona rural da América profunda serve como lugar de inicio para a invasión alieníxena, onde tras a caída dun meteorito os veciños descubrirán unha nave marciana que dispara raios mortais. Aínda por riba, a invasión empezouse a producir en diferentes partes do mundo e parece ser imparable.
Despois de que a doutora Diane Fairfax (Diane Van der Vlis) anuncie ao doutor James Xavier (Ray Milland) que se quedou sen financiamento para o seu novo proxecto, este decidirá utilizar no seu propio corpo os seus últimos avances no campo dos raios X.
Rodada tan só en tres semanas e a camiño entre a ciencia ficción e o terror, o gran pai da serie B presentaba ao mundo a principios dos sesenta uno dos títulos crave do cinema indie de xénero estadounidense, co que insufló pesadelos aos espectadores da época con esa imaxe xa icónica de Ray Milland e os seus ollos negros.

'2001: Unha odisea do espazo'

A través de tres etapas na Historia da humanidade, seremos testemuñas da influencia que exerce sobre uns homo sapiens a aparición dun estraño monólito, do descubrimento doutro monólito na lúa millóns de anos despois e como unha misión da NASA é controlada por unha Intelixencia Artificial chamada HAL 9000. Convertida en obra cume de toda a historia da ciencia ficción, a película baseada na novela de Arthur C. Clarke non só supuxo un antes e un despois para o xénero, senón que foi o momento de inflexión para empezar a comprender o fantástico como elemento crave para comprender a modernidade cinematográfica.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Stargate: Origins

Xulio Verne “O pai da Ciencia Ficción”

O Efecto Bolboreta