Ursula K. Le Guin
Ursula Kroeber Le Guin (Berkeley, California; 21 de outubro de 1929 - Portland, Oregón; 22 de xaneiro de 2018) foi unha escritora estadounidense. Publicou obras dentro de numerosos xéneros, principalmente ciencia ficción e fantasía, aínda que tamén escribiu poesía, libros infantís e ensaios, e mesmo traduciu obras doutros autores do chinés e o español ao inglés.
Le Guin debe a súa fama ao numeroso caudal de libros e contos de ciencia ficción e fantasía publicados ao longo da súa carreira e foi galardoada con varios premios Hugo e Nébula. Foi a primeira muller galardoada co título de Gran Mestra pola Asociación de escritores de ciencia ficción e fantasía de Estados Unidos (SFWA).
BIOGRAFÍA
Naceu en Berkeley, California o 21 de outubro de 1929. O seu pai foi o eminente antropólogo Alfred Kroeber e a súa nai a escritora Theodora Kroeber. Desde pequena educouse nunha atmosfera de interese académico polos mitos e lendas de todos os pobos da terra. O seu interese pola literatura é temperán: xa á idade de 11 anos enviou o seu primeiro relato á reputada revista Astounding Science Fiction e, aínda que rexeitado, iso non lle fixo desistir.
Foi á Escola Radcliffe da Universidade de Harvard, onde se graduou en 1951, e logo pasou un ano na Universidade de Columbia onde fixo o seu posgrao en linguas romances. Tras finalizar o seu curso de posgrao, obtivo unha bolsa Fulbright para estudar en Francia.
Á súa volta a EE. UU. ensinou francés en varias universidades antes de dedicarse por completo á literatura. Publicou seis libros de poesía, vinte novelas e máis dun centenar de historias, catro coleccións de ensaios, once libros para nenos e algunhas traducións.
OBRA
Primeiras publicacións e o ciclo Ekumen
A súa primeira publicación foi un conto de fantasía na revista Amazing en 1962, pero o seu debut como novelista non chegou ata catro anos máis tarde coa novela O mundo de Rocannon (1966). A historia de Rocannon conta a viaxe dun científico a un mundo poboado por tres especies intelixentes diferentes nun ambiente máis propio da fantasía que da ciencia ficción. En realidade, esta historia enmarcábase xa nas bases do que sería o seu propio universo de creación: o universo Hainish ou Ekumen, no que conviven diferentes razas humanoides descendentes dunha única civilización ancestral que provén do planeta Hain e cuxa diversidade psicolóxica e sociolóxica permiten explorar unha gran diversidade de facetas e valores de nosa propia cultura.
Ursula K. Lle Guin tamén escribiu outras novelas de ciencia ficción que non ocorren no universo hainish. Tal é o caso de A roda celeste (1971), O ollo da Garza (1983) e O eterno regreso a casa (1985). Co tempo, algunhas das historias non relacionadas coa fantasía tamén tomaron a forma de antoloxías e apareceron en publicacións como os Países imaxinarios, Malafrena e As chaves do aire.
A serie, que nos traslada a 2500 anos no futuro, continuou durante o final dos anos 60 con outras novelas como Planeta de exilio en 1966, A cidade das ilusións un ano despois, e unha das súas obras mestras, A man esquerda da escuridade en 1969, novela premiada tanto cun Hugo como cun Nébula e que a catapultó á fama.
Máis tarde Lle Guin regresou aos mundos Hainish; e fíxoo para volver gañar o premio Hugo grazas á novela O nome do mundo é Bosque (1972), onde nos propón o impresionante encontro entre a especie humana e outra especie, máis intelixente e máis desenvolvida eticamente, que resultou da evolución, ao longo de moitos miles de anos, da propia especie humana noutro planeta. Os polémicos temas do ecoloxismo e do pacifismo latexan constantemente ao longo de toda a historia.
Terramar
A serie de Terramar, na que se narra a historia dun mozo aprendiz de mago que ten que loitar contra os seus propios medos e fantasmas, foi iniciada coa novela de 1968, Un mago de Terramar, e posteriormente continuada en 1971 con As tumbas de Atuan e A costa máis afastada. Un dos puntos interesantes da serie de Terramar, sobre todo na primeira novela, é o enfrontamento do aprendiz de mago coa súa propia "sombra", esa parte dun mesmo que contén o potencial inexplorado, animal e malvado do noso inconsciente. Idea moi próxima ás teses psicoanalíticas de Freud, e que foi logo moi estudada polo seu discípulo Carl Gustav Jung. Isto dálle á primeira obra do ciclo de Terramar un interese que vai máis aló da novela de ficción e entra de cheo na exploración do inconsciente humano e do seu potencial extra-sensorial.
Outras publicacións
Nun futuro castigado pola violencia e as catástrofes ambientais, George Orr descobre que os seus soños teñen a capacidade de alterar a realidade. George buscará a axuda do doutor William Haber, un psiquiatra que non dubidará en aproveitarse do seu poder. Cando o doutor Haber empezou a manipular os seus soños en beneficio propio George deberá loitar para protexer a realidade. A roda celeste é unha novela siniestramente profética na que Ursula K. Le Guin aborda de forma maxistral os perigos do poder absoluto e a capacidade de autodestrución do ser humano, á vez que se cuestiona a natureza da propia realidade.
Comentarios
Publicar un comentario